W pierwszej połowie 2025 roku Toyota Motor Corporation osiągnęła rekordowe wyniki sprzedaży i produkcji. W tym czasie koncern sprzedał na świecie 5 544 880 samochodów, co oznacza wzrost o 7,4% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Jednocześnie odnotowano najwyższą w historii półroczną produkcję – z fabryk Toyoty wyjechało 5 523 039 pojazdów. Szczególnie dynamicznie rosła sprzedaż aut zelektryfikowanych, która zwiększyła się o 19,1%.
W pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku Toyota Motor Corporation (TMC) umocniła swoją pozycję światowego lidera, osiągając rekordowe wyniki zarówno w sprzedaży, jak i w produkcji pojazdów marek Toyota, Lexus, Daihatsu oraz Hino. Od stycznia do czerwca nabywcy na całym świecie odebrali 5 544 880 samochodów, co oznacza wzrost o 7,4% względem tego samego okresu poprzedniego roku.
W tym czasie z taśm produkcyjnych zjechało łącznie 5 523 039 pojazdów, z czego 4 918 024 stanowiły modele Toyoty i Lexusa. Oba te wyniki zapisały się jako najlepsze w historii koncernu. Na globalny wzrost produkcji wpłynęło szczególnie rosnące zapotrzebowanie na rynkach Ameryki Północnej, Chin oraz Japonii. W Europie w pierwszym półroczu wyprodukowano 405 160 aut, a największe wolumeny odnotowano we Francji (ponad 144 tys. sztuk) oraz w Czechach (ponad 115 tys. sztuk).
Zelektryfikowane modele z rekordową sprzedażą
Pierwsze półrocze 2025 roku okazało się rekordowe dla marek Toyota i Lexus. W tym okresie klienci na całym świecie nabyli 5 159 282 pojazdy, co oznacza wzrost o 5,5% rok do roku, przy czym aż 4 390 837 egzemplarzy trafiło do odbiorców spoza Japonii. Kluczowym czynnikiem napędzającym globalną sprzedaż były samochody zelektryfikowane, których sprzedano łącznie 2 492 321 sztuk, czyli o 19,1% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Największe zainteresowanie tymi pojazdami odnotowano w Ameryce Północnej (700 972 egz.), Japonii (480 868 egz.), Europie (475 108 egz.) oraz Chinach (438 504 egz.).
Najpopularniejszym rodzajem napędu pozostają pełne hybrydy (HEV) – w pierwszym półroczu sprzedano ich 2 233 048 sztuk, co stanowi wzrost o 16,6%. W USA szczególnym powodzeniem cieszyły się hybrydowe wersje modeli Camry i Sienna, a w Europie – miejskie Yarisy i Yarisy Cross. Coraz więcej kierowców wybiera również pojazdy ładowane z gniazdka. Sprzedaż hybryd plug-in (PHEV) osiągnęła poziom 92 931 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 27,9%, natomiast samochodów w pełni elektrycznych (BEV) sprzedano 82 079 sztuk, czyli o 12,4% więcej niż rok wcześniej.